Ideiglenes felvételi jegyzékek

Publikálva:
March 21, 2024

Kedves Felvételizők, kedves Családok!

Mindenkit szeretettel köszöntünk! Az alábbiakban közzétesszük a felvételi eredményeket. Előtte viszont néhány fontos információt kell megosztanunk.

A szóbelik pontozási rendszere

Mindegyik nyílt napon, továbbá a személyes érdeklődőknek is elmondtam, bemutattam a szóbelink pontozási rendszerét. Kollégáim is mindig tájékoztatták a lényegi információk átadásával a hozzájuk fordulókat. Mindezekkel együtt is, itt újra bemutatjuk a rendszert.

Iskolánk egyik legfontosabb alapelve az együttműködés. A szóbeli felvételi az erre való nyitottságot, az ezirányban való fejlődésre szóló hajlandóságot, vagy éppen az ebben való nagy rászorultságot vizsgálja leginkább. Ennek értelmében célunk, hogy ez az alkalom szerepeljen nagyon jelentős súllyal a rangsor kialakításában. Ennek megfelelően terveztük meg a szóbelink pontozási rendszerét.

Tulajdonképpen minden felvételiző esetében úgy láttuk, hogy nagyon jó lenne közösen dolgoznunk a következő tanévtől. Ugyanakkor közülük is vannak olyan diákok, akikről azt gondoljuk, hogy remek választás lenne számukra a Kürt. Ők – ahogy ezt korábban minden fórumon és alkalommal jeleztük – a maximális pontszámot kapták.

Azoknak a diákoknak, akik számára ugyancsak igen jó választásnak gondoljuk iskolánkat, pontozási rendszerünkből adódóan – ahogy ugyancsak minden fórumon és alkalommal szintén elmondtuk – nem tudtunk pontot adni a szóbelin. Nagyon fontos, hogy ez nem azt jelenti, hogy a szóbelin rosszul teljesítettek volna, hogy ne feleltek volna meg, pusztán az előző bekezdésben említett kategóriába került diákok kiemelésének szándéka okán nem kaphattak pontot a többiek.

Hangsúlyozzuk azt is, hogy jól tudjuk, az írásbelihez hasonlóan a szóbeli is egyszeri alkalom, nem tud abszolút mérceként szolgálni. Mi viszont csak ezt az alkalmat vizsgálva tudunk „dolgozni”: minden szempontot a lehető legnagyobb gondossággal mérlegelve alakítottuk ki döntésünket.

Egy kis elemzés a számokról

A két tanítási nyelvű tagozatra 37, a normál gimnáziumira pedig 43 diákot veszünk fel a 80 helyünket az egyik és a másik tagozatra jelentkezők közül a szóbeli felvételinkre valóban el is jöttek számának arányában elosztva. (A 84 helyünkből 4 helyet – ahogy a Nyílt Nap tájékoztatóján is ismertettem – a Van Helyed Alapítvány és a Láthatatlan Tanoda által delegált roma származású diákoknak teszünk félre). A két tanítási nyelvű tagozat rangsorában 362 diák szerepel, a normál gimnáziumi tagozat esetében 412 ez a szám. Nagyon sokan szerepelnek mindkét képzési forma rangsorában, 296 ilyen tanuló van, ugyanakkor ők csak az egyik tagozaton fognak „helyet foglalni”. Az is tény, hogy a diákok – helyesen - nagyon sok középiskolát meg tudnak jelölni, és döntenek arról, hogy ezek közül melyiket választják első, második stb. helyen. Ezen tényezők miatt a fentebb említett 37., illetve 43. hely után állók közül még nagyon sokan bejutnak, bejuthatnak iskolánkba. A pontos számmal kapcsolatban csak jóslásokba lehetne bocsátkozni, ezt nem tehetjük meg. Az viszont az utolsó hét évet vizsgálva tényadat, hogy – mind a hét évben nagyon hasonló felvehető létszámok mellett - a két tagozatra a következő „utolsó” helyekről is be lehetett jutni:

A különbség oka a két tagozat számai között az, hogy a mindkét tagozatot megjelölők jellemzően a két tanítási nyelvűt részesítették előnyben a jelentkezési sorrendjük megadásánál, így a normál tagozat rangsorából sokan emiatt is „elfogytak”.

Felhívom viszont a figyelmet arra, hogy ezek az adatok a diákok idei „mozgásával” kapcsolatban semmilyen biztos előrejelzés-értékkel nem bírnak – hiszen látható, hogy nem kiegyensúlyozott módon következetesek az adatok.

Nem biztosítunk lehetőséget újabb tanulmányi terület felvételére

Ez a kérdés a mi döntési hatáskörünkbe tartozik. A Nyílt Napokon minden alkalommal elmondtam, és így az ezekről közzétett tájékoztatókban is minden alkalommal szerepelt, hogy fontos mindkét tagozatot beírni a jelentkezéskor, mert így nagyobb az esély a bejutásra, s a két tagozat közötti „átmozgást” a felvétel után gond nélkül, kérésre, automatikusan biztosítjuk.

Ugyanakkor a lezajlott, lezárult felvételi után nem biztosítunk lehetőséget újabb tanulmányi terület felvételére (ha valaki csak az egyik tagozatot jelölte meg a jelentkezéskor, nem fogja tudni most a másikat is megjelölni), mert ez a kialakult felvételi rangsort befolyásolná, s az ilyen módon való rangsormódosítási lehetőséget nem kívánjuk beépíteni felvételi rendszerünkbe.

Sorrendmódosítás

A saját sorrendjét közzé teszi a többi középiskola is, és elküldi azt a Győri Felvételi Központba. A felvételizők által kialakított jelentkezési sorrendet (középiskolák sorrendje a tanulói adatalapokon) és a középiskolák által kialakított felvételi sorrendet (tanulók sorrendje a felvételi alapján) Győrben "összefésülik". Aki az általa elsőnek megjelölt helyre nem kerül be, ő automatikusan, az általa másodikként megjelölt helyen "versenyez" az oda jelentkező felvételizőkkel. Tehát olyan a jogszabály, vagyis az országos eljárásrend szerint nem fordul elő, hogy valaki az elsőnek megjelölt helyre nem kerül be, a másodikként megjelölt helyre pedig már azért nem fér be, mert azt nem első helyen jelölte meg: kizárólag a pontszámok alapján dől el minden középiskola esetében a bejutás kérdése. Tehát azt a középiskolai sorrendet kell tartani a sorrendmódosítás lehetőségekor is, ami a tanuló szándékainak, vágyainak leginkább megfelel – a felvételi vélelmezett sikeressége nem szabad, hogy befolyásolja a tanuló döntését.

Várólistáról való hívás

Minden évben úgy van, hogy a győri központtól érkező, a bekerült tanulókat tartalmazó listáról néhányan végül mégsem minket választanak. Ezen esetekben a hozzánk felvételizett, de be nem került diákokat a felvételi rendszerünk alapelvei alapján, és gyakorlatilag csak a szóbeli belső rangsorunk (mert készítünk ilyet is pont a várólista miatt) szerinti sorrendben keressük meg: felajánljuk nekik ezeket a szabaddá váló helyeket.

Remélem, nem maradt kétely, bizonytalanság a leírtak elolvasása után szándékainkkal, döntési rendszerünkkel kapcsolatban. Mindezzel együtt is állok rendelkezésre, minden megkeresésre válaszolok, mindenkit visszahívok.

Minden jót és sok sikert kívánunk a 8. osztály befejezéséhez és a vágyott középiskolába való bejutáshoz!

Üdvözlettel,

                                                                                                                           Molnár Lajos

                                                                                                                            iskolavezető

Ideiglenes felvételi jegyzék 2024. normál tagozat

Ideiglenes felvételi jegyzék 2024. két tanítási nyelvű tagozat